Výskumná oblasť: rovnosť príležitostí
Holubová, Barbora - Špringelová, Martina

Správa z monitoringu médií a reklamy z hľadiska násilia páchaného na ženách a podpory rodovej rovnosti za rok 2009. / Aut. správy Holubová, Barbora; Špringelová, Martina, Inštitút pre výskum práce a rodiny, Bratislava. - 2246. Bratislava : IVPR, 2010. - 87 s.

Objedávateľ: Bratislava: MPSVR SR, Odbor rodovej rovnosti a rovnosti príležitostí
Číslo projektu / výskumnej správy: 2246
Anotácia:  Správa prináša výsledky štandardizovaného monitoringu spravodajstva vybraných médií za využitia medzinárodnej metodiky Global Media Monitoring Project. Metodika umožnila získať relevantné, rodovo citlivé údaje na zistenie mediálneho pokrytia správ o násilí páchanom na ženách a rodovej rovnosti, relevanciu týchto správ, rodovú skladbu mediálnej prezentácie spravodajstva a úroveň využívania rodovo-citlivého jazyka. Analýza mediálnych a marketingových produktov odkrýva podoby prezentácie maskulinity a feminity. Rodový audit mediálnych subjektov popisuje úroveň rodovej rovnosti vo vnútri samotných inštitúcií a analyzovaná je aj efektívnosť zákonných a samoregulačných opatrení. Cieľom monitoringu je poukázať na spoločenskú úlohu médií a marketingu v prevencii násilia páchaného na ženách a podpory rodovej rovnosti, ako základného predpokladu eliminácie rodovo-podmieneného násilia.
Typ: Výskumná správa Signatúra: V 50247 k dispozícii

Výskumná oblasť: rovnosť príležitostí
Holubová, Barbora - Špringelová, Martina

Správa z monitoringu médií a reklamy z hľadiska prevencie násilia páchaného na ženách a podpory rodovej rovnosti za rok 2010. / Aut. správy Holubová, Barbora; Špringelová, Martina, Inštitút pre výskum práce a rodiny, Bratislava. - 2255. Bratislava : IVPR, 2011. - 94 s.

Objedávateľ: Bratislava: MPSVR SR, Odbor pre rodovú rovnosť a rovnosť príležitostí
Anotácia:  Správa prináša výsledky monitoringu spravodajstva vybraných médií využitím medzinárodnej metodiky Global Media Monitoring Project. Štandardizovaná metodika umožňuje porovnanie mediálneho pokrytia a relevancie správ o násilí páchanom na ženách, ako aj rodovej prezentácie správ spravodajstva v rokoch 2009 a 2010. Správa ponúka aj obsahovú analýzy vypraných správ o násilí páchanom na ženách a odkrýva mýtizujúce a zavádzajúce znaky prezentácie tejto problematiky. Prípadový monitoring analyzuje vybrané prípady mediálnych a marketingových komunikátov z hľadiska mediálneho násilia a sexualizácie dievčat, adolescentiek a žien.
Analyzované prípady sú doplnené výskumnou evidenciou o vplyvoch mediálneho násilia, sexualizácie a objektifikácie dievčat a žien na výskyt násilia páchaného na ženách a na deťoch, agresívneho správania, o vplyve na sebavnímanie, kognitívne vlastnosti, životné ašpirácie dievčat, sexuálne zdravie žien aj mužov a pretrvávanie rigidných rodových stereotypov a rodových nerovností v spoločnosti. Správa ponúka aj legislatívne a nelegislatívne odporúčania na zmenu situácie, návod na zodpovedné informovanie o násilí páchanom na ženách a informačné zdroje alternatívnej mediálnej prezentácie žien a dievčat.
Kľúčové slová : násilie páchané na ženách; rovnosť rodová; násilie mediálne; sexualizácia; objektifikácia; ženy; monitoring; spravodajstvo; médiá; reklama
Typ: Výskumná správa Signatúra: V 50435 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT