Anotácia: |
Prvotným zámerom autorky bolo identifikovať problémové oblasti tejto výchovy a prípadne načrtnúť možné cesty riešenia. Základným konceptuálnym východiskom pritom bolo poznanie, že výchova a vzdelanie sú fenoménmi, ktoré výrazným spôsobom intervenujú do procesu starostlivosti o sexuálne a reprodukčné zdravie a logicky aj výrazne ovplyvňujú kvalitu tejto starostlivosti. A to ako v rovine individuálnej tak i v rovine spoločenskej. Teda malo ísť o istú metodicko-didaktickú reflexiu na súčasný stav a úroveň sexuálnej výchovy. Problémy, ktoré autorka naznačila majú svoje pedagogické možnosti riešenia v rovinách kognitívnej, vedomostnej, hodnotovej a morálnej a v rovine reálneho správania a konania. Vedieť, poznať a chcieť sú tri základné atribúty kultivovaného a kultúrneho sexuálneho správania a aj tri základné ciele výchovy k sexuálnemu a reprodukčnému zdraviu.
|
|