Anotácia: |
Z predslovu: Stále platí: Každý, kto sa pokúsil vo svojom živote uskutočniť svoj tajný sen, strategický cieľ, vie, že to vždy nebolo až také ľahké, ako si prečítať dobrú knihu, resp. učebnicu o strategickom manažmente v bezpečí rodinného kruhu. Aj predkladaná monografia STRATEGICKÝ MANAŽMENT V PRAXI MANAŽÉRA má svoju neľahkú genézu vzniku (spojenú s osobnými ambíciami a ješitnosťou niektorých zainteresovaných subjektov, s finančnými a materiálnymi problémami a pod.), tak ako skoro každý strategický projekt. Monografia vznikla ako jasne definovaná kolektívna práca medzinárodného rozmeru v priebehu rokov 2006-2007 zvýšeného pracovného úsilia a prevratných osobnostných i celospoločenských zmien. Preto vďaka patrí všetkým spoluautorom a tiež inštitúciám, ktoré týmto spôsobom zároveň aj reprezentovali navonok svojimi publikačnými výstupmi. Splnením tohto cieľa, kolektív autorov chcel prispieť k naplneniu vízie Agendy 21 a Lisabonskej stratégie v jednotlivých pilieroch stratégie trvalo udržateľného rozvoja (TUR). Zároveň je to náš skromný príspevok k 70. výročiu STU a Roku ruského jazyka, za ktorý vyhlásil prezident Ruskej federácie Vladimír Putin rok 2007! Monografia je určená pre študentov a doktorandov univerzít predovšetkým technického, ale aj iného zamerania, rovnako ako aj pre manažérov a riadiacich pracovníkov na všetkých stupňoch riadenia, ktorí si chcú doplniť vedomosti zo strategického manažmentu a získať tak prehľad o jeho možnostiach na zvýšenie efektívnosti svojej práce. Jej napísaním sme sledovali hlavný cieľ, poskytnúť uvedeným cieľovým skupinám v čo najprehľadnejšej podobe informáciu o vybraných problémoch strategického manažmentu, k čomu má prispieť forma výkladu aj rad ilustratívnych príkladov, grafických ilustrácií k jednotlivým témam, tri prílohy a zoznam použitej literatúry k všetkým nastoleným problémom.
|
|