Knižnica DISSO
Lubelec, L.

Aj prepúšťať možno civilizovane. / Lubelec, L.. - In: Personalistika - Mzda - Práca. - č.5 (1999), s.12-14.

Anotácia:  Dobrá firma by mala mať pripravený tzv. krízový scenár aj na situáciu, keď sa jej z nejakých príčin nedarí dosahovať svoje podnikateľské ciele a nemôže už ďalej fungovať v svojej doterajšej podobe. V rámci tohto postupu sú zahrnuté aj kroky, ktoré sa dotýkajú zmien v zamestnanosti. Treba nezabudnúť na včasné komunikovanie nevyhnutnosti zmien v zamestnanosti a ich očakávaných prínosov pre stabilizáciu organizácie zamestnancom, spolu s komunikovaním toho, ako bude minimalizované ohrozenie sociálnych istôt dotknutých skupín zamestnancov. Uvoľňovanie nemá byť iba administratívnym procesom. Uvoľnovanie má prebehnúť realizáciou rozhovoru so zamestnancom, personalista, ale aj vedúci vyššej úrovne riadenia majú byť pripravení na takýto rozhovor.
Kľúčové slová : uvoľňovanie; firma; zamestnanec
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Garaj, V

Konkuenčné prostredie a kvalita. / Garaj, V. - In: Ekonomický časopis. - Roč. 41 č.2 (1993), s.99-114.

Anotácia:  Jedným zo základných problémov uplatnenia ekonometrických metód v analýze konkurenčného prostredia sa ukazuje nedostatočne a málo cielene rozpracovaný prístup ku kvalite výrobku ako ekonomického problému. Kvalita, reklama a ďalšie modifikujúce faktory dopytu. Konštrukcia modelu konkurenčného prostredia. Limitujúcim faktorom aplikácie ekonometrických metód v oblasti protimonopolných opatrení je otázka dostupnosti údajov potrebných na kvantifikáciu konštruovaných modelov. Čo vyžaduje tvorba nového ekonomického prostredia u nás. Základným cieľom tejto štúdie je poukázať na možnosť a vierohodnosť ekonometrického skúmania závislosti ceny, kvality a štruktúry trhu, skúmania postavenia firmy na trhu, jej trhového podielu a stupeň ovládania trhu.
Kľúčové slová : prostredie konkurenčné; cena parametrická; charakteristiky kvalitatívne; tovar; životnosť výrobku; trh; firma; monopol
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO

Rodina a rodinný podnik. On a ona v podmienkach ostrej konkurencie. - In: Podnikanie v praxi. - Roč. 1 č.1 (2001), s.8-9.

Anotácia:  Keď sa povie rodinná firma, celkom iste je možné si predstaviť, že v podmienkach ostrej konkurencie a neúprosného tlaku silných subjektov ponúka celý rad rôznych výhod pre ľudí, ktorí sú nadšencami v drobnom podnikaní. Malá alebo stredne veľká firma má aj v nadchádzajúcom 21. storočí dobré šance využívať rýchlosť a pružnosť, čo v najväčších podnikoch v takej miere nie je možné. Majú možnosť napĺňať známu tézu, že v ťažkých trhových situáciách bude asi predsa len lepšie sa vydať na cestu, ktorá je správna len na 80 percent, avšak byť na trhu prvý, ako prísť neskôr so 100percentnou výrobou alebo službou. Výhody zapojenia rodinných príslušníkov pri prezentácii firmy. Spôsoby, ako si zadeliť čas aj pre rodinných príslušníkov.
Kľúčové slová : podnikanie malé; podnikanie stredné; podnik rodinný; rodina; firma; zosúladenie povinností
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Mateides, Alexander

Spokojnosť zákazníka a metódy jej merania : Koncepty a skúsenosti. / Mateides, Alexander. - 1. vyd. - Bratislava : EPOS - Ing. Miroslav Mračko, 1999. - 270 s. - ISBN 80-8057-113-9.
slo

Anotácia:  Publikácia oslovuje všetkých tých, ktorým leží na srdci spokojnosť zákazníka s výrobkami a službami, ktoré im ponúkajú: podnikateľov, manažérov a zamestnancov.
Kapitola 1 - Spokojnosť zákazníka
1.1.Čo rozumieme pod pojmami Uspokojenie a spokojnosť zákazníka
1.2.Spokojnosť zákazníka a dlhodobý úspech
1.3.Tvorba hodnoty a spokojnosť zákazníka
1.4.Reťazec kontaktov a spokojnosť zákazníka
1.5.Ťažiskové a doplnkové produkty
1.6.Spokojnosť zákazníka a čas
1.7.Tímová práca, štýl riadenia a spokojnosť zákazníka
1.8.Vyplatí sa spokojnosť zákazníka
1.9.K obsahu pojmu spokojnosť zákazníka
1.9.1.Očakávané komponenty spokojnosti zákazníka
1.9.2.Reálne komponenty spokojnosti zákazníka
1.9.3.Spokojnosť zákazníka na základe porovnania očakávania a reality
1.9.4.Nenaplnenie očakávaní s pozitívnou diferenciou : progresívna spokojnosť zákazníka
1.9.5.Potvrdenie očakávaní: stabilizovaná spokojnosť zákazníka
1.9.6.Nenaplnenie očakávaní s negatívnou diferenciou: nespokojnosť zákazníka
1.10.Čo ľudia skutočne nakupujú
1.11.Kto je zákazník?
1.12.Kto sú vaši zákazníci?
1.13.Správanie sa zákazníka
1.14.Verní zákazníci sú kľúčom k úspechu
Kapitola 2 Pochopenie správania sa zákazníka
2.1.Individuálne nákupné správanie
2.1.1.Pocit potreby
2.1.2.Hľadanie informácií
2.1.3.Vyhodnotenie
2.1.4.Výstup
2.2.Zložitosť individuálneho nakupovania
2.2.1.Nákupy vyžadujúce vysokú angažovanosť
2.2.2.Nákupy vyžadujúce nízku angažovanosť
2.2.3.Rôzni ľudia majú rôzne spotrebiteľské správanie
2.3.Nákup vo firme
2.3.1.Skupina rozhodovateľov
2.3.2.Personálne zloženie skupiny rozhodovateľov
2.4.Proces nákupného rozhodovania organizácií
2.4.1.Identifikácia potreby
2.4.2.Špecifikácia produktu
2.4.3.Hľadanie informácií
2.4.4.Vyhodnotenie dodávateľov
2.4.5.Rokovanie
2.4.6.Dojednávanie objednávky
2.5.Nákup vo firme a jeho zložitosť
2.5.1.Nová úloha
2.5.2.Opakovaný modifikovaný nákup
2.5.3.Opakovaný priamy nákup
2.6.Lojalita zákazníka
2.6.1.Úrovne lojality zákazníka
Kapitola 3 Spokojnosť zákazníka a služby
3.1.Výnimočnosť služieb ako produktov a ich základné rozdelenie
3.1.1.Rozdelenie služieb
3.2.Špecifické znaky služieb
3.3.Špecifické znaky procesov poskytovania a spotreby služieb
3.4.Spokojnosť zákazníka a služby
3.4.1.Stupeň bezstarostnosti a pridaná hodnota
3.5.Kvalita v službách a proces jej zlepšovania
3.6.Teória diferencií v kvalite poskytovania služieb - model GAP 5
3.6.1.Modely kvality poskytovania služieb
3.7.Marketing služieb pre zákazníka
Kapitola 4 Spokojnosť zákazníka a kvalita
4.1. Kvalita je to, čo za kvalitu považujú zákazníci
4.2.Ako vzniká hodnotenie kvality
4.3.Spokojnosť zákazníka je trhom vyjadrené merítko pre kvalitu
4.4.Základné metódy merania spokojnosti zákazníka
4.5.Znakovo orientované metódy
4.5.1.Popis základných znakovo orientovaných metód
4.6.Metódy orientované na prežité skúsenosti
Kapitola 5 Spokojnosť zákazníka a firma
5.1.Vytvorenie si predstavy, ako si udržať zákazníka
5.2. Počúvajte zákazníka
5.3.Učte sa od víťazov
5.4. Dajte voľnú ruku najlepším zamestnancom
5.5.Odstráňte bariéry činnostiam, ktoré víťazia u zákazníkov
5.6.Stále hodnoťte
5.7.Premeňte slová na činy
5.7.1.Vlastná aktivita
5.7.2.Blízkosť k zákazníkovi
5.7.3.Autonómia a podnikavosť
5.7.4.Produktivita prostredníctvom ľudí
5.7.5.Zodpovednosť na všetkých úrovniach
5.7.6. Robiť len to, v čom ste odborníci
5.7.7.Jednoduchá forma, hybná sila
5.7.8. Mať súčasne voľné a pevné požiadavky
Kapitola 6 Efektívna komunikácia
6.1.Stretnutia na formálnej úrovni
6.2.Neformálne stretnutia
6.3.Oznámenie zmeny
6.4.Odozva
6.5.Základné informácie
6.6.Písomná komunikácia
6.7.Rýchla komunikácia
6.7.1.Telefón
6.7.1.1.Potenciálne nástrahy
6.7.1.2.Užitočné aspekty
6.7.2.Fax
6.7.3.Elektronická pošta
6.7.4.Video konferencie
6.7.5. Zásielková expresná služba
6.8.Individuálna reč tela
6.8.1.Postoj
6.8.2.Gestá
6.8.3.Mimika
6.8.4.Oči
6.8.5.Tón hlasu
6.8.6. Vzdialenosť
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50213 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT