Anotácia: |
Definícia nekalej súťaže v Obchodnom zákonníku, výpočet konkrétnych skutkových podstát tohto javu. Právo proti nekalej súťaži je právom, ktoré sa dotvára v sudcovských rozhodnutiach. Najtypickejšie prípady nekalej súťaže: reklama zneužívajúca strach, zneužívanie ľudskej záľuby k hre - niektoré spotrebiteľské súťaže, šokujúca reklama, neprimerané formy obťažovania zákazníka, progresívne získavanie zákazníkov - napr. pyramídové hry a "systém snehovej gule",zabraňujúca súťaž a porovnávacia reklama. Okrem uvedených prípadov možno zo zahraničnej judikatúry poukázať na tieto prípady: ponuka za zvýhodnenú cenu, odlákavanie zamestnancov, otrocké napodobenie, využívanie cudzej reklamy, nekalé získavanie zákazníkov, nežiadané návštevy obchodného zástupcu, zaslanie neobjednaného tovaru a reklama v prípade smrti.
|
|