Knižnica DISSO
Bosá, Monika - Horná, Dagmar - Minarovičová, Katarína - Kiczková, Zuzana

Primárna prevencia rodovo podmieneného násilia a domáceho násilia v školskom vzdelávaní na Slovensku. / Bosá, Monika; Horná, Dagmar, Minarovičová, Katarína, Kiczková, Zuzana. - 1. vyd. - Bratislava : IVPR, 2017. - 124 s. - ISBN 978-80-7138-156-3.
slo

Anotácia:  Je známou skutočnosťou, že demokracie môžu budovať a zveľaďovať jedine demokraticky kompetentní ľudia. Ľudskoprávne vzdelávanie je jednou z kľúčových edukácií pre nadobudnutie zmyslu pre demokraciu, rešpektu k ľudskej jedinečnosti a dôstojnosti. Ľudské práva a demokratické občianstvo sú zásadné pre sociálnu stabilitu, kohéziu a rozvoj. Moderné demokracie aj prostredníctvom svojich vzdelávacích alebo školských politík usilujú o kultúru mieru a nenásilia.
Problematika rodovej rovnosti ako súčasť ľudských práv je jednou z oblastí, ktoré patria medzi kľúčové hodnotové a záujmové oblasti EÚ. Slovenská republika sa hlási k modelu západnej demokracie a oficiálne deklaruje záujem ochrany ľudských práv ako jedno z východísk svojej štátnosti (Ústava SR). Systém garancií rodovej rovnosti a ľudských práv žien s dôrazom na oblasť vzdelávania má v našich podmienkach dlhú tradíciu. Cieľom tejto vedeckej monografie je identifikácia aktuálneho stavu realizovanej primárnej prevencie rodovo podmieneného násilia v rôznych prostrediach (typoch a stupňoch) vzdelávania na Slovensku, identifikácia možných bariér a stimulov efektívnej primárnej prevencie rodovo podmieneného násilia ako aj identifikácia príležitostí, ktoré aktuálny vzdelávací systém v rámci svojich možností (prípadne s aplikáciou minimálnych zásahov) pre zefektívnenie primárnej prevencie ponúka.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50941 k dispozícii

Knižnica DISSO
Stepanayová, Sabina - Sejčová, Ľuboslava

Násilie v školskom prostredí a jeho predchádzanie. / Stepanayová, Sabina; Sejčová, Ľuboslava. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 3-4/2018, s. 45-64. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT