Výskumná oblasť: trh práce
Perichtová, Beata

Uplatňovanie smernice EK o pracovnom čase v podmienkach SR. / Perichtová, Beata. - 2011.
slo

Uplatňovanie smernice EK o pracovnom čase v SR s osobitným zameraním na výnimky pre zdravotníckych pracovníkov a pre pracovníkov v školstve, implementačná prax započítavania pracovného času jedného zamestnanca u viacerých zamestnávateľov a implementačná prax rozvrhnutia pružného pracovného času a jeho dopad na rodinný život zamestnancov. Úloha je plánovaná na obdobie rokov 2011-2013.
I. etapa: Sekundárna analýza (legislatívna, implementačná) rozvrhnutia pracovného času v SR a komparačné poznatky o uplatňovaní smernice EK o pracovnom čase vo vybraných krajinách EÚ27. V rámci úlohy budú osobitne zohľadnené špecifické charakteristiky práce, podmienky práce a legislatíve ustanovenia o pracovnom čase zdravotníckych pracovníkov a pracovníkov v školstve.
Typ: Projekt Číslo projektu / výskumnej správy: 2336

Knižnica DISSO
Petlák, Erich - Baranovská, Andrea

Stres v práci učiteľa a syndróm vyhorenia. / Petlák, Erich; Baranovská, Andrea. - 1. vyd. - Bratislava : Wolters Kluwer, 2016. - 129 s. - ISBN 978-80-8168-450-0.
SLO

Anotácia:  Väčšina ľudí je denne vystavovaná stresovým situáciám, ale najčastejšou skupinou spájanou so stresom sú učitelia, denne podrobovaní psychickej, mentálnej a emocionálnej záťaži, denne prichádzajúci do styku s veľkým počtom osôb a neustále komunikujúci s početnou skupinou ľudí. Vyžaduje sa od nich veľké osobné nasadenie, kladie sa na nich zodpovednosť za novú generáciu mladých ľudí, ich mravný vývoj, ich vedomosti a znalosti. Očakáva sa od nich vysoký empatický prístup a rešpektovanie individuality žiakov a študentov, ústretové správanie a neustála ochota byť nápomocný pri riešení vzdelávacích a výchovných situácií. Všetky tieto skutočnosti čoraz častejšie vyúsťujú do stavu, ktorý nazývame stresom, následkom ktorého nezriedka býva aj tzv. syndróm vyhorenia.
Publikácia sa zameriava na uvedené aspekty popisným a vysvetľujúcim a odporúčacím spôsobom a má ambíciu prispieť k tomu, aby im učitelia porozumeli, vedeli ich rozpoznať a zvládať. Autori pomenúvajú typy osobností, základné príznaky a zdroje stresu, stresujúce činitele, fenomén vyhorenia ako aj stratégie a metódy zvládania týchto javov. V závere prezentujú výsledky vlastného prieskumu. Kniha je určená všetkým, ktorých pracovné vyťaženie, resp. životný štýl spôsobuje, že nadobúdajú popísané pocity, ale aj tým, ktorí sa týmito symptómami zaoberajú v rámci štúdia alebo profesionálne.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50884 požičaná



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT