Anotácia: |
Táto publikácia vznikla ako voľné pokračovanie pôvodnej publikácie autorky "Projektovanie v sociálnej práci - stratégie, koncepčné východiská i praktické otázky". Potrebu jej prípravy vyvolali nielen samotné potreby vzdelávacej praxe, ale aj výrazné zmeny, ktoré nastali za posledné obdobie ako v samotnej sociálnej politike, teórii sociálneho programovania, tak v rozličných programových schémach, na základe ktorých sa organizačne riadi a financuje výkon sociálnej práce na Slovensku, príp. v európskom priestore a príprava sociálnych projektov v tejto oblasti. Zámerom autorky je poskytnúť sumu utriedených informácií, poznatkov a skúseností, na základe ktorých by mladí ľudia pripravujúci sa na výkon pomáhajúcich profesií a na zastavánie rozličných pozícií vo verejnej sfére (teda nielen študenti/ky v odbore sociálna práca, čo sa odráža aj v samotnom názve publikácie) získali lepšiu predstavu o tom, prečo a ako je príprava sociálnych programov napojená na ciele a priority sociálnej politiky štátu, regiónov, miest a obcí, ako sa stanovujú prioritné oblasti sociálnych programov, na základe ktorých sa napokon organizačne podporujú a financujú sociálne projekty. Keďže publikácia by sa mala primárne využívať ako pomocný didaktický materiál (na univerzitách, vysokých školách, v rámci aktivít celoživotného vzdelávania dospelých), očakáva sa zvášenie efektívností jej využívania získať cez praktickú skúsenosť (tréning), ktorú majú možnosť študenti/tky získať počas edukačného procesu.
|
|