Knižnica DISSO
Kopányová, Alena - Matula, Štefan

Príspevok k možnostiam depistáže porúch správania v poradenskom a reedukačnom procese [Contribution to Possibilities of Dépistage of Behavior Disorders in Counseling and Reeducation Process.]. / Kopányová, Alena; Matula, Štefan. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 38 č.1 (2003), s.64-70. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : deti; reedukácia; proces reedukačný; proces poradenský; poruchy správania; programy reedukačné individuálne; psychodiagnostika; diagnostika porúch správania; psychológia; výskumy psychologické
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Svoboda, Mojmír - Humpolíček, Pavel - Klimusová, Helena

Psychodiagnostické metody v oblasti psychologie dětí a dospívajících [Psychodiagnostic Methods in the Area of Child and Adolescent Psychology.]. / Svoboda, Mojmír; Humpolíček, Pavel, Klimusová, Helena. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 40 č.2 (2005), s.141-153. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : psychodiagnostika; aplikácia evaluačných metód; psychogiagnostika detí a dospievajúcich; psychológia; deti; mládež; dospievajúci; mládež dospievajúca; psychológovia; prieskumy dotazníkové
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Smith, P. - Whetton, Ch.

Testy všeobecných schopností : Pracovný komplet. / Smith, P.; Whetton, Ch.. - Bratislava : Psychodiagnostika, s r.o., 1993.
slo

Anotácia:  Testy sú založené na najnovších teóriách myslenia, riešenia problémov a inteligencie. Skladajú sa zo 4 samostatne použiteľných testov:
1. Verbálny - je založený na analógiach ako základnej operácii, pri ktorej sa využívajú všetky kognitívne schopnosti.
2. Nonverbálny - zisťuje chápanie vzťahov medzi tvarmi.
3. Numerický - zisťuje vzťahy medzi číslami (analógie, numerické rady).
4. Priestorový - treba rozhodnúť, či z predložených plošných útvarov možno vytvoriť priestorové útvary (využíva kódovanie, rotáciu a porovnanie komplexných vizuálnych obrazcov).
Príručka testu obsahuje podrobný výklad o teoretických východiskách testov. Všetky časti sú konštruované tak, aby umožnili zisťovať schopnosti logicky myslieť, porozumieť a prispôsobiť sa novým situáciám a pracovným požiadavkám. Vychádza sa z dôležitosti uvedených schopností pri každodennom riešení problémov.
Testy poskytujú informáciu pre zamestnávateľov pri výbere uchádzačov, ktorí sa najviac hodia na výkon danej práce, resp. pri preraďovaní zamestnancov do iných pracovných zaradení, ako aj pri výbere uchádzačov na školiace kurzy.
Kľúčové slová : psychodiagnostika; testy; schopnosti všeobecné
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 49704 k dispozícii

Knižnica DISSO
Blinkhorn, S.F.

Hodnotenie managerských predpokladov : Pracovný komplet. / Blinkhorn, S.F.. - Bratislava : Psychodiagnostika, s r.o., 1993.
slo

Anotácia:  Jedná sa o sériu testov, v originále vydaných firmou NFER-NELSON, ktoré sú zamerané na výber a hodnotenie uchádzačov o funkciu managera, prípadne o rôzne vedúce funkcie. Umožňuje zisťovať štruktúru schopností, ktoré úzko súvisia so schopnosťami úspešne pracovať aj vo vysokých funkciách v oblasti priemyslu, obchodu, služieb a pod.
Je praktickým a dobrým nástrojom pre zachytenie a identifikáciu absolventov škôl s predpokladmi pre rýchly postup, tiež vytypovanie pracovníkov s managerskými schopnosťami a identifikáciu ich management-potenciálu.
Obsahuje tri rady testov: numerický, verbálny a abstraktný. Každý z nich má paralelnú formu A, B.
Numerický test zisťuje mieru numerického úsudku (nie je to test aritmetický) a poskytne údaj o úrovni schopnosti v takých numerických schopnostiach, ktoré sú čoraz viac žiadané u súčasného managera.
Verbálny test je prostriedkom na diagnostikovanie schopnosti verbálneho chápania a kritického myslenia, ktoré majú význam v managerských funkciách. Dobre diferencuje osoby, ktoré sú schopné spájať schopnosti s praktickým úsudkom.
Abstraktný test (neverbálny) sleduje schopnosti, ktoré sú v psychologickej literatúre označované ako "fluidná inteligencia", divergentné myslenie, induktívny vhľad, flexibilita. Kladie dôraz na úroveň myslenia na základe pochopenia podstaty riešenia.
Testy možno administrovať spolu, ale aj individuálne (každý má samostatnú príručku, testovací zošit, odpoveďový hárok i šablónu.)
Testy sú náročné na riešenie, dobre diferencujú najmä "hornú" časť populácie. Vyplňovanie je časove limitované, vyhodnocovanie pomocou šablóny je rýchle. Normy v podobe percentilov umožnia stanoviť miesto každého jednotlivca v rámci populácie.
Kľúčové slová : psychodiagnostika; testy; predpoklady; predpoklady managerské
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 49705 k dispozícii

Knižnica DISSO
Dočkal, Vladimír

Etnické a rodové súvislosti školskej pripravenosti: Implikácie a konzekvencie. / Dočkal, Vladimír. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 3/2010, s. 270-278. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : deti rómske; Rómovia; deti; pripravenosť školská; inteligencia praktická; psychodiagnostika; vzdelávanie; vzdelávanie rómskych žiakov; edukácia
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Křížová, Ivana

Zlé dítě. Diagnóza Aspergerův syndrom? / Křížová, Ivana. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 1/2017, s. 48-56. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : syndróm Aspergerov; poruchy autistického spektra; psychodiagnostika; deti; deprivácia emocionálna; poruchy autistické
Typ: Článok z periodika



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT