Knižnica DISSO
Valentová, Marie - Šmídová, Iva - Katrňák, Tomáš

Gender Segregation in the Labour Market Placed in the Context of Educational Segregation: Cross-National Comparision [Rodová segregácia na trhu práce v kontexte vzdelanostnej segregácie: medzinárodné porovnanie.]. / Valentová, Marie; Šmídová, Iva, Katrňák, Tomáš. - In: Sociológia. - Roč. 39 č.1 (2007), s.214-244. - ISSN 0049-1225.

Kľúčové slová : segregácia rodová; segregácia vzdelanostná; trh práce; porovnania medzinárodné; segregácia rodová pracovná
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Šmídová, Iva - Janoušková, Klára - Katrňák, Tomáš

Faktory podmiňující vzdělanostní aspirace a vzdělanostní segregaci dívek a chlapců v českém vzdělávacím systému [Factors behind the educational aspirations and educational segregation of girls and boys in the Czech education system.]. / Šmídová, Iva; Janoušková, Klára, Katrňák, Tomáš. - In: Sociologický časopis. - Roč. 1/2008, s. 23-53. - ISSN 0038-0288.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Rafael, Vlado - André, Igor - Petrasová, Alica

Od segregácie k inkluzívnemu vzdelávaniu : Prípad školy v Sarišských Michaľanoch. / Rafael, Vlado; André, Igor, Petrasová, Alica. - 1. vyd. - Bratislava : UNDP, 2014. - 66 s. - ISBN 978-80-89263-20-2.
slo

Anotácia:  Školu v Šarišských Michaľanoch pri Prešove ako prvú na Slovensku odsúdili v roku 2012 za segregáciu rómskych deti.
Prípad dodnes púta veľkú pozornosť, o škole písali aj zahraničné média ako napríklad prestížny New York Times.
Prelomové súdne rozhodnutie zmenilo aj nazeranie na učiteľskú profesiu a vyvolalo otázku, ako v súčasných škôl je možné uplatniť právo na vzdelanie.
Odborníci z mimovládnej organizácie eduRoma rok pôsobili v Šarišských Michaľanoch, aby pomohli pri integrácií rómskych detí.
V publikácii Od segregácie k inkluzívnemu vzdelávaniu predstavujú prvé výsledky svojej práce na škole, ale problémy, ktorým musia žiaci, rodičia a učitelia v komplikovanej situácii čeliť.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50834 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT