Anotácia: |
Problematika integrácie je témou častých diskusií teoretikov i praktikov už mnoho rokov, jej sociálny aspekt sa však neraz zužuje na podčiarkovanie významu bežnej školy pre rozvoj zručností potrebných pre nezávislý život žiakov so zdravotným postihnutím. Menej sa hovorí o tom, do akej miery a ako vplýva začlenenie žiaka so zdravotným postihnutím do bežnej školy na učiteľov, spolužiakov, zamestnancov, ako ovplyvňuje kultúru sociálnych vzťahov všeobecne a postojov jednotlivcov zvlášť, a pod. V súvislosti s integráciou je veľa jej prvkov analyzovaných, veľa problémov pomenovaných, veľa otázok položených. Potešiteľným je, že aj prax sa pomaly mení a podnety na zmeny prichádzajú stále častejšie aj od tých, ktorých sa to najviac týka - od ľudí so zdravotným postihnutím a ich rodín, a od pedagógov, ktorí v tejto oblasti pracujú. Dostáva sa vám do rúk publikácia zostavená z príspevkov, ktoré sa tematicky viažu k otázke sociálnych aspektov integrovaného vzdelávania detí so zrakovým postihnutím. Táto problematika bola predmetom odborného tyflopedického seminára v novembri 2007, ktorého organizátormi boli Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v Slovenskej republike a Podporné centrum pre zrakovo postihnutých študentov na Univerzite Komenského v Bratislave.
|
|