Knižnica DISSO

Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách v SR za rok 1998. Tematická správa. - In: Bulletin ŠÚ SR. - č.3 (1999), s.A10-A15.

Anotácia:  Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách za roky 1997, 1998 a index 1998/1997. Zamestnanci a mzdy za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Štruktúra mzdových prostriedkov za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Priemerné platy podľa vybraných kategórií zamestnancov v zdravotníckych službách.
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO

Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách za rok 1999. Tematická správa. - In: Bulletin ŠÚ SR. - č.3 (2000), s.A5-A9.

Anotácia:  Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách za roky 1998, 1999 a index 1999/1998. Zamestnanci a mzdy za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Štruktúra mzdových prostriedkov za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Priemerné platy podľa vybraných kategórií zamestnancov v zdravotníckych službách.
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO

Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách za rok 2000. Tematická správa. - In: Bulletin ŠÚ SR. - č.3 (2001), s.A13-A17.

Anotácia:  Zamestnanci a mzdy v rozpočtových a príspevkových organizáciách za roky 1999, 2000 a index 2000/1999. Zamestnanci a mzdy za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Štruktúra mzdových prostriedkov za vybrané rozpočtové organizácie v pôsobnosti odborov školstva. Priemerné platy podľa vybraných kategórií zamestnancov v zdravotníckych službách.
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Alexander, Juraj - Hodál, Peter

Diskriminácia v školstve : Ako sa brániť. / Alexander, Juraj; Hodál, Peter. - 1. vyd. - Bratislava : Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, 2006. - 39 s.
SLO

Anotácia:  Mali ste pocit, že k Vášmu dieťaťu sa správajú horšie ako k ostatným kvôli jeho pôvodu? Oslovil niekto Vaše dieťa hanlivým výrazom? Máte dojem, že učitelia zanedbávajú vyučovanie Vašich detí? Je Vaše dieťa zaradené do triedy (školy) podľa farby pleti? Tieto a ďalšie podobné otázky kladie v úvode publikácia Diskriminácia v školstve - Ako sa brániť. Ak ste na niektorú odpovedali "áno", Vaše dieťa sa stalo obeťou diskriminácie - nerovnakého zaobchádzania.
Publikácia má za cieľ pomôcť spoznať a odhaliť prípady diskriminácie, ako aj poskytnúť rodičom, učiteľom a občianskym aktivistom, ktorých trápi problém diskriminácie na školách, informácie a užitočné rady, ako postupovať v konkrétnych prípadoch.
Príručka opisuje možnosti, ktoré možno využiť na obranu pred diskrimináciou v školstve a obsahuje aj množstvo konkrétnych skúseností s diskrimináciou zo školskej praxe, ako aj časť venovanú podpore detí zo sociálne znevýhodneného prostredia. V závere zároveň ponúka praktické vzory podaní pri jednotlivých ochranných prostriedkoch na príslušné orgány: školskú inšpekciu, súdy, či prokuratúru.
Kľúčové slová : diskriminácia; školstvo; deti; žiaci; deti rómske; Rómovia; školy špeciálne; triedy špeciálne
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50245 k dispozícii

Knižnica DISSO
Tomatová, Jana

Na vedľajšej koľaji : Je proces zaraďovania rómskych detí do špeciálnych základným škôl znevýhodňujúcim činiteľom? / Tomatová, Jana. - 1. vyd. - Bratislava : Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, 2004. - 117 s. - ISBN 80-89041-75-2.
SLO

Anotácia:  Rómske deti na Slovensku nadmerne často navštevujú špeciálne základné školy pre žiakov s mentálnym postihnutím, ak aj zohľadníme ich väčšiu zdravotnú rizikovosť. Keďže vzdelanie získané v špeciálnej základnej škole nie je rovnocenné so vzdelaním bežnej základnej školy, obmedzuje možnosti ďalšieho vzdelávania a uplatnenia sa na trhu práce pre významnú časť rómskej populácie. Vzhľadom na demografický vývoj môže mať mrhanie vzdelávacím potenciálom rómskych detí obrovské dôsledky pre strednodobý a dlhodobý rozvoj slovenského hospodárstva.
Predkladaná štúdia dospieva na základe terénneho výskumu k záveru, že jedným z dôvodov nadmerného zastúpenia rómskych detí v špeciálnom školstve je samotný proces zaraďovania a preraďovania žiakov v základnom školstve ľ bežnom i špeciálnom. Poukazuje na medzery v legislatíve, nedostatky v jej dodržiavaní a širšie problémy v systéme vzdelávania. K vnútorným znevýhodňujúcim a diskriminačným činiteľom v procese zaraďovania (dieťa a jeho rodinné prostredie, kultúrne a sociálne faktory) sa teda pridávajú aj vonkajšie (inštitucionálne a materiálne), ktorých eliminácia je v kompetencii tvorcov verejnej politiky.
Podkladom štúdie bol výskum v dvoch typoch inštitúcií podieľajúcich sa na zaraďovaní detí v základnom školstve. Vo vzorke bolo 8 okresných pedagogicko-psychologických poradní a 28 základných a špeciálnych základných škôl. Výskum sa uskutočnil v mesiacoch marec ľ máj 2003 a informácie boli získavané na základe poloriadeného rozhovoru s riaditeľmi uvedených inštitúcií.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50240 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT