Anotácia: |
V príspevku sa ukazuje postupnosť krokov v strategickom rozhodovaní podniku v medzinárodnom podnikaní, ktorá nastupuje po analýze silných a slabých stránok podniku a analýze interného a externého okolia podniku. Fázy strategického rozhodovania v medzinárodnom podnikaní. Stanovenie cieľov (použitie Ansoffovej matice). Selekcia a segmentácia zahraničných trhov, kritériá pri výbere zahraničného trhu (krajiny). Implementácia internalizačnej formy (priamy a nepriamy export, licencie, medzinárodný leasing, franchising, joint ventures, odbytový podnik, montážny podnik, výrobný podnik, dcérska spoločnosť, príp. ďalšie). Stratégia vstupu na trh: vodopádová, skoková a kombinovaná. Štandardizácia v medzinárodnom marketingu. Najdôležitejšie faktory ovplyvňujúce štandardizačný potenciál odvetvia (odboru). Rozsah štandardizácie v medzinárodnom marketingovom mixe.
|
|