Knižnica DISSO
Kováč, Tomáš - Keklak, Richard

Tvorivosť učiteľa a jeho vplyv na tvorivú klímu v triede [Teacherďs Creativity and Its Influence on Creative Climate in the Class.]. / Kováč, Tomáš; Keklak, Richard. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 38 č.4 (2003), s.313-330. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : žiaci; deti; vzdelávanie; trieda školská; klíma v triede; kreativita; tvorivosť; učiteľ; kreativita učiteľa; kreativita žiaka; osobnosť; vývoj psychický; vývoj osobnosti; rozvíjanie tvorivosti žiakov; agresivita
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Cugmas, Zlatka

Gender Differences in Relation between Child´s Attachment to School Teachers and His / Her Self-Perception. / Cugmas, Zlatka. - In: Studia Psychologica. - Roč. 1/2007, s. 63-80. - ISSN 0039-3320.

Kľúčové slová : žiaci; deti; žiaci prvého stupňa; žiaci druhého stupňa; školstvo základné; učiteľ; vnímanie seba samého; rozdiely rodové; náklonnosť
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Turek, Ivan

Didaktika. / Turek, Ivan. - 3. preprac. a dopln. vyd. - Bratislava : Wolters Kluwer, 2014. - 618 s. - (Škola) - ISBN 978-80-8168-004-5.
slo

Anotácia:  Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie.
V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác.
V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning).
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50661 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT