Knižnica DISSO
Guráň, Peter - Gerbery, Daniel - Kotvanová, Alena - Műncnerová, Linda

Vnímanie ľudských práv a zásady rovnakého zaobchádzania u dospelej populácie v SR : Záverečná správa z výskumu. / Guráň, Peter; Gerbery, Daniel, Kotvanová, Alena, Műncnerová, Linda. - Bratislava : Slovenské národné stredisko pre ľudské práva vo vydavateľstve Bedeker Slovakia, s.r.o., 2007. - 57 s. - ISBN 978-80-89016-25-9.
slo

Anotácia:  Dlhodobé opakované zisťovanie vedomostnej úrovne a postojov vo vzťahu k ľudským právam a k uplatňovaniu zásady rovnakého zaobchádzania dospelej populácie v Slovenskej republike sa už niekoľko rokov ukazuje ako nevyhnutná podmienka kvalitnej prípravy priorít monitoringu ľudských práv, analýzy vzdelávacích potrieb v danej oblasti, budovania informačných databáz vrátane tvorby medzinárodných komparatívnych údajov. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva sa preto rozhodlo uskutočniť longitudinálny reprezentatívny výskum vedomostnej úrovne a postojov vo vzťahu k ľudským právam, a to v dvoch fázach. V rámci Akčného plánu predchádzania všetkým formám diskriminácie, rasizmu, xenofóbie, antisemitizmu a ostatným prejavom intolerancie na obdobie rokov 2006-2008, oblasť 6.6. Monitoring a mienkotvorná činnosť, časť A sa v roku 2006 uskutočnila prvá fáza Reprezentatívneho výskumu vnímania ľudských práv a zásady rovnakého zaobchádzania dospelej populácie v SR. Druhá fáza projektu sa uskutoční v roku 2008.
Cieľom projektu je predovšetkým vybudovanie systému pravidelného sledovania stavu informovanosti a postojov vo vzťahu k ľudským právam dospelej populácie v SR, špecifikácia informačných a vzdelávacích priorít, ako aj identifikácia vývojových trendov a nastavenie zamerania dlhodobých programov a kampaní v oblasti ľudských práv a zásady rovnakého zaobchádzania.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 49872 k dispozícii, 49873 k dispozícii

Knižnica DISSO
Bieliková, Marcela - Runa, Tomáš

Ľudské práva v škole - vnímanie a dodržiavanie ľudských práv a práv dieťaťa v školskom prostredí : Názory žiakov základných a stredných škôl. / Bieliková, Marcela; Runa, Tomáš. - 1. vyd. - Bratislava : CVTI, 2019. - 69 s. - ISBN 978-80-89965-33-5.
slo

Anotácia:  Dlhodobý monitoring vzdelávania a uplatňovania ľudských práv v školskom a rodinnom prostredí sa realizuje v zmysle plnenia úloh Celoštátnej stratégie ochrany a podpory ľudských práv.
Analýza súčasného stavu výučby k ľudským právam, analýza jej kvality v oblasti vzdelávania ľudských práv, zmapovanie záujmu žiakov o problematiku ľudských práv a ich schopností využívať získané poznatky v reálnom živote, ako aj zistenie dodržiavania ľudských práv v školskom prostredí prispeje k vytvoreniu celkového obrazu o vzdelávaní k ľudským právam v podmienkach regionálneho školstva, k napĺňaniu cieľov výchovy a vzdelávania, k špecifikácii problémov vo vzdelávaní v predmetnej oblasti a pri dodržiavaní ľudských práv v školách.
Na základe výskumných zistení, vývojových trendov skúmanej problematiky a poznatkov subjektov podieľajúcich sa na plnení Celoštátnej stratégie ochrany a podpory ľudských práv a z toho vyplývajúceho Akčného plánu výchovy a vzdelávania k ľudským právam pre rezort školstva, bude možné získané poznatky a problémy ako z pohľadu žiakov základných a stredných škôl tak aj ich pedagógov nielen definovať, ale aj eliminovať a navrhnúť spôsoby ich riešenia. Zvyšovať tak úroveň výchovy a vzdelávania k ľudským právam na Slovensku.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 51048 k dispozícii, 51083 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT