Knižnica DISSO
Bulut, Sefa

Classroom Interventions for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder [Intervencia do vyučovania - pomoc hyperaktívnym deťom s poruchou pozornosti.]. / Bulut, Sefa. - In: Studia Psychologica. - Roč. 47 č.1 (2005), s.51-59. - ISSN 0039-3320.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Kotrba, Tomáš - Lacina, Lubor

Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. / Kotrba, Tomáš; Lacina, Lubor. - 1. vyd. - Brno : Společnost pro odbornou literaturu, 2007. - 188 s. - ISBN 978-80-87029-12-1.
cze

Anotácia:  Aktivizační metody kladou důraz na samostatnou práci studentů a jejich kooperaci s učitelem, což vede k jejich vyšší participaci ve výuce. Primárním cílem těchto metod je přeměna pasivních studentů (posluchačů) v partnery, kteří se přímou zkušeností naučí mnohem více než při jednostranném použití tradičních frontálních výukových metod. Kniha se zabývá aktivizačními metodami, jež autoři nepopisují pouze z teoretického hlediska. Najdete v ní příklady z praxe, praktické návody a doporučení k realizaci jednotlivých metod. Cílem autorů bylo napsat "učitelskou příručku", která podpoří proces zavádění a využívání aktivizačních metod na školách všech stupňů v České republice. Publikace čerpá z pedagogické praxe autorů a ze zkušeností získaných během projektu "Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce", realizovaného občanským sdružením EURION. Autoři působili v pozici šéflektora (metodika) a lektora. Zbývá jen dodat, že kniha byla napsána učiteli pro učitele.
Kľúčové slová : vzdelávanie; vyučovanie; výuka; metódy aktivizačné; spolupráca s pedagógom; učitelia; pedagogika; študenti; prax; príručky pedagogické; príručky
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 49852 k dispozícii

Výskumná oblasť: iné
Bednárik, Rastislav

Challenge of teaching Sociology in Slovakia posed by entry into the European Union. / Bednárik, Rastislav. - Bratislava : IVPR, 2009.
slo

Autor doc.PhDr. Rastislav Bednárik, CSc. prezentoval na medzinárodnej konferencii Rady národných asociácií International Sociological Association 23.-25. marec 2009 v Taipei.
Nazov konferencie: Facing an unequal world: Challenges for sociology
Info o konferencii: www.ios.sinica.edu.tw/cna

Typ: Prezentácia

Knižnica DISSO
Macháček, Ladislav

Názory pedagogických odborníkov na výučbu občianskej náuky v SR. / Macháček, Ladislav. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 4/2011, s. 11-24. - ISSN 1335-1109.

Kľúčové slová : učitelia; pedagógovia; výučba; vyučovanie; názory; náuka občianska
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Turek, Ivan

Didaktika. / Turek, Ivan. - 3. preprac. a dopln. vyd. - Bratislava : Wolters Kluwer, 2014. - 618 s. - (Škola) - ISBN 978-80-8168-004-5.
slo

Anotácia:  Publikácia je zameraná na hlavné prvky systému didaktiky: ciele výučby; osobnosť žiaka; osobnosť učiteľa; didaktické zásady; učivo, kurikulum, štandardy; metódy, organizačné formy i materiálne prostriedky výučby; skúšanie a hodnotenie žiakov; moderné koncepcie výučby; kvalita výučby. V publikácii sa uvádzajú mnohé inovácie v oblasti didaktiky, napr. dôsledky globalizácie na výchovu a vzdelávanie, učebné štýly a rozvíjanie spôsobilosti žiakov učiť sa, návrh štandardov pre učiteľov, tvorivosť v práci učiteľa, kurikulum, štandardy, kľúčové kompetencie, výchova žiakov k podnikavosti, európska dimenzia vzdelávania, metódy rozvoja kritického a tvorivého myslenia žiakov, moderné trendy v skúšaní a hodnotení žiakov, niektoré progresívne koncepcie výučby, napr. konštruktivizmus, autentické vyučovanie, elektronické vzdelávanie, mozgovokompatibilné učenie.
V úvode každej kapitoly sú uvedené konkrétne ciele štúdia kapitoly, ktorých mieru dosiahnutia si čitateľ môže overiť vyriešením autodidaktického testu. V závere každej kapitoly sú uvedené úlohy a námety na premýšľanie, ktoré možno využiť aj ako témy projektov alebo seminárnych prác.
V treťom vydaní publikácie v porovnaní s druhým vydaním došlo k niektorým zmenám v obsahu, najmä doplnením o nové podkapitoly (Šikanovanie žiakov a jeho prevencia, Vzdelávanie učiteľov, Hodnotenie kvality školy, Benchmarking, benchlearning).
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50661 k dispozícii

Knižnica DISSO
Bajtoš, Ján

Didaktika vysokej školy. / Bajtoš, Ján. - 1. vyd. - Bratislava : Iura Edition, člen skupiny Wolters Kluwer, 2013. - 398 s. - ISBN 978-80-8078-652-6.
slo

Anotácia:  Cieľom publikácie je poskytnúť čitateľom základné informácie o didaktike vysokej školy a ponúknuť návody, ako riešiť didaktické problémy vyučovania na vysokej škole v konkrétnej učiteľskej praxi. Ťažiskom obsahu tohoto študijného textu je aplikácia teoretických poznatkov do praktickej činnosti vysokoškolského učiteľa.
Práca je rozčlenená do dvanástich samostatných častí, v ktorých sa poukazuje na hlavné problémy vyučovania na vysokých školách a naznačujú sa možnosti ich riešenia. V samostatných kapitolách sú vymedzené základné pojmy didaktiky a jej prvky v systémovej štruktúre. Sú to ciele vyučovacieho procesu, učivo, didaktické zásady, vyučovacie metódy, organizačné formy a materiálne prostriedky vyučovania. Osobitná pozornosť sa venuje osobnosti študenta, hodnoteniu a klasifikácii výkonov študentov, ako aj plánovaniu práce učiteľa. Publikácia je súborom najdôležitejších teoretických informácií a praktických návodov o tom ako môže pedagogickú činnosť vysokoškolského učiteľa ovplyvniť jeho znalosť didaktiky vysokej školy. Výsledným efektom bude skutočnosť, že študenti si z prednášok či seminárov odnesú kvalitné vedomosti, zručnosti a postoje a vysokoškolskí učitelia sa budú zamýšľať nad spôsobmi implemetácie teórie didaktiky vysokej školy do kontextu vyučovania.
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 50662 k dispozícii

Knižnica DISSO
Veselský, Milan

Pohľad gymnazistov na využívanie internetu na vyučovaní a na prípravu na vyučovanie. / Veselský, Milan. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 1/2015, s. 34-59. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Jakubovská, Viera

Niekoľko úvah o (našej) viac ako ročnej skúsenosti s on-line výučbou. / Jakubovská, Viera. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 2/2021, s. 15-31. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Jakubovská, Viera

Dialóg ako metodologický princíp a všeobecná požiadavka vo výchove a vzdelávaní. / Jakubovská, Viera. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 4/2023, s. 11-24. - ISSN 1335-1109.

Kľúčové slová : vyučovanie; kvalita; princíp metodologický; dialóg; diskusia; proces výchovno-vzdelávací
Typ: Článok z periodika



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT