Knižnica DISSO
Zborteková, Katarína

Možnosti a limity integrovaného vzdelávania sluchovo postihnutých detí a adolescentov na Slovensku [Possibilities and Limits of Integrated Education of Hearing-Impaired Children and Adolescents in Slovakia.]. / Zborteková, Katarína. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 39 č.2-3 (2004), s.150-165. - ISSN 0555-5574.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Mendelová, Elena

Sociálny aspekt integrovaného vzdelávania detí a mládeže so zrakovým postihnutím : Zborník príspevkov z odborného tyflopedického seminára, ktorý sa konal na FMFI UK v Bratislave dňa 8.11.2007. / Mendelová, Elena. - Bratislava : Unviverzita Komenského, 2008. - 126 s. - ISBN 978-80-223-2353-6.
slo

Anotácia:  Problematika integrácie je témou častých diskusií teoretikov i praktikov už mnoho rokov, jej sociálny aspekt sa však neraz zužuje na podčiarkovanie významu bežnej školy pre rozvoj zručností potrebných pre nezávislý život žiakov so zdravotným postihnutím. Menej sa hovorí o tom, do akej miery a ako vplýva začlenenie žiaka so zdravotným postihnutím do bežnej školy na učiteľov, spolužiakov, zamestnancov, ako ovplyvňuje kultúru sociálnych vzťahov všeobecne a postojov jednotlivcov zvlášť, a pod. V súvislosti s integráciou je veľa jej prvkov analyzovaných, veľa problémov pomenovaných, veľa otázok položených. Potešiteľným je, že aj prax sa pomaly mení a podnety na zmeny prichádzajú stále častejšie aj od tých, ktorých sa to najviac týka - od ľudí so zdravotným postihnutím a ich rodín, a od pedagógov, ktorí v tejto oblasti pracujú. Dostáva sa vám do rúk publikácia zostavená z príspevkov, ktoré sa tematicky viažu k otázke sociálnych aspektov integrovaného vzdelávania detí so zrakovým postihnutím. Táto problematika bola
predmetom odborného tyflopedického seminára v novembri 2007, ktorého organizátormi boli Spoločnosť pre špeciálnu a liečebnú výchovu v Slovenskej republike a Podporné centrum pre zrakovo postihnutých študentov na Univerzite Komenského v Bratislave.
Kľúčové slová : vzdelávanie; vzdelávanie integrované; deti; mládež; postihnutie zdravotné; postihnutie zrakové; deti so zrakovým postihnutím; mládež so zrakovým postihnutím; semináre odborné; zborníky; aspekty sociálne; aspekty sociálno-psychologické; zručnosti sociálne; vzdelávanie celoživotné
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 49881 k dispozícii

Knižnica DISSO
Zborteková, Katarína

Trendy vo vývine niektorých kognitívnych funkcií žiakov so sluchovým postihnutím v priebehu ich integrovaného vzdelávania. / Zborteková, Katarína. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 1/2013, s. 70-81. - ISSN 0555-5574.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Zborteková, Katarína

Vzdelávanie nepočujúcich žiakov v školách hlavného vzdelávacieho prúdu - riziká a možnosti ich eliminácie. / Zborteková, Katarína. - In: Psychológia a patopsychológia dieťaťa. - Roč. 1/2023, s. 20-38. - ISSN 0555-5574.

Kľúčové slová : žiaci; žiaci nepočujúci; postihnutie sluchové; vzdelávanie integrované; školy; školstvo; riziká; podpora sociálnej inklúzie; inklúzia
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Antalová, Mira - Sejčová, Ľuboslava

Pedagogicko-psychologické poradenstvo a jeho rozvoj na Slovensku. / Antalová, Mira; Sejčová, Ľuboslava. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 1-2/2024, s. 20-47. - ISSN 1335-1109.

Kľúčové slová : poradenstvo pedagogicko-psychologické; trendy; rozvoj; vzdelávanie inkluzívne; vzdelávanie integrované; pracovníci poradenskí
Typ: Článok z periodika



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT