Knižnica DISSO
Rabušicová, Milada - Rabušic, Ladislav

Adult Education in the Czech Republic - Who Participates and Why [Vzdelávanie dospelých v Českej republike - kto sa podieľa a prečo?.]. / Rabušicová, Milada; Rabušic, Ladislav. - In: Sociologický časopis. - Roč. 42 č.6 (2006), s.1195-1218. - ISSN 0038-0288.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Kratochvílová, Emília

Výchova vo voľnom čase. / Kratochvílová, Emília. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 1/2008, s. 5-16. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Škrabský, Tibor

Zážitkové učenie - vždy účinné? / Škrabský, Tibor. - In: Zoom-M. - Roč. 3/2008, s. 7. - ISSN 1336-4340.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Brozmanová Gregorová, Alžbeta - Bariaková, Zuzana - Heinzová, Zuzana - Kubealaková, Martina - Nemcová, Lívia - Rovňanová, Lenka - Šolcová, Jana

Service learning - priestor pre spojenie formálneho a neformálneho vzdelávania. / Brozmanová Gregorová, Alžbeta; Bariaková, Zuzana, Heinzová, Zuzana, Kubealaková, Martina, Nemcová, Lívia, Rovňanová, Lenka, Šolcová, Jana. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 2/2014, s.19-30. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Bartalosová, Erika

Výzvy súčasného vzdelávania: nové zručnosti, nové metódy. / Bartalosová, Erika. - In: Ekonomické rozhľady. - Roč. 3/2017, s. 306-315. - ISSN 1323-262X.

Kľúčové slová : zmeny technologické; vzdelávanie neformálne; kvalifikácia; vzdelávanie; metódy vzdelávania inovatívne; metódy vzdelávania aktivačné
Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Nemcová, Lívia - Šolcová, Jana

Neformálne vzdelávanie ako súčasť vzdelávania sa budúcich pracovníkov s mládežou. / Nemcová, Lívia; Šolcová, Jana. - In: Mládež a spoločnosť. - Roč. 1/2021, s. 34-47. - ISSN 1335-1109.

Typ: Článok z periodika

Knižnica DISSO
Kalenda, Jan - Kočvarová, Ilona

Od mimoprofesní seberealizace k nezbytnosti pracovně orientovaného vzdělávání: Proměna motivace k neformálnímu vzdělávání dospělých v ČR. / Kalenda, Jan; Kočvarová, Ilona. - In: Sociologický časopis. - Roč. 1/2021, s. 75-100. - ISSN 0038-0288.

Kľúčové slová : vzdelávanie neformálne; vzdelávanie celoživotné; motivácia pracovná; motivácia spojená s prácou; motivácia vnútorná; motivácia vonkajšia; vzdelávanie dospelých; Česká republika
Typ: Článok z periodika

Výskumná oblasť: trh práce
Kešelová, Daniela

Podpora adaptácie pracovnej sily pre potreby Priemyslu 4.0 v kontexte robotizácie, automatizácie a digitalizácie. / Aut. správy Kešelová, Daniela.Inštitút pre výskum práce a rodiny, Bratislava. Bratislava : IVPR, 2024. - 53 s.

Objedávateľ: Bratislava: MPSVR SR, Sekcia práce, Odbor politiky trhu práce

Anotácia:  Digitálne zručnosti a digitálne vzdelávanie sú považované za kľúčové pre úspešnú digitálnu transformáciu v Európe. Samotný sektor informačných a komunikačných technológií trpí dlhodobým nedostatkom pracovnej sily a zároveň aj nízkym zastúpením žien, ktorých potenciál zostáva nevyužitý. Automatizácia a digitalizácia vplýva na zmeny na trhu práce aj mimo sektora IKT. Rastie význam digitálnej gramotnosti bežnej populácie. Digitálne zručnosti sa stali nevyhnutné pre profesijný i bežný život v spoločnosti založenej na technológiách a v prostredí s množstvom informačných zdrojov. Systém výchovy a vzdelávania považujeme za kľúčový pre osvojovanie si digitálnych zručností populácie pre potreby trhu práce aj v osobnom živote.
Výskumná úloha nadväzuje na výskum z roku 2021 zameranom na vplyv robotizácie, automatizácie a digitalizácie na trh práce v SR. Jej cieľom bolo identifikovať mieru uplatnenia digitálnej transformácie a analyzovať pripravenosť na digitálnu transformáciu v priemyselných podnikoch na Slovensku z hľadiska dopadov na zamestnanosť a ľudské zdroje. Výskumná úloha za rok 2023 sa odvíja zo zistení a odporúčaní, ktoré vyplynuli z predmetného výskumu v roku 2021. V nadväznosti na uvedený výskum sa zameriava na oblasť vzdelávania a prípravy pracovnej sily pre Priemysel 4.0 z hľadiska riešenia nedostatku pracovných síl predovšetkým v IKT sektore. Hlavným cieľom je identifikovať úroveň digitálnych zručností pracovnej sily z pohľadu jednotlivých indikátorov a možnosti pre ich rozvoj v rámci formálneho a neformálneho vzdelávania.
Typ: Výskumná správa Signatúra: V 51234 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT