Klasifikácia: 05.1.4.7; 03.3.2.3
Gallová Kriglerová, Elena - Kadlečíková, Jana - Alenová, Zuzana - Mistrík, Erich - Rafael, Vlado

Kultúrna rozmanitosť : a jej vnímanie žiakmi základných škôl na Slovensku. / Gallová Kriglerová, Elena; Kadlečíková, Jana, Alenová, Zuzana, Mistrík, Erich, Rafael, Vlado. - 1. vydanie - Bratislava : Nadácia otvorenej spoločnosti, 2009. - 120 s.
slo

ISBN 978-80-969271-9-77

Anotácia:  Obsah:
Predhovor
I. Kultúrna diverzita v súčasnej spoločnosti: pohľad z makro- a mikrosociálnej roviny
1. Kultúrna rozmanitosť (Elena Gallová Kriglerová)
1.1 Vnímanie kultúrnych odlišností
1.2 Globalizácia a zmeny vo vnímaní národného štátu
1.3 Etnická a kultúrna rozmanitosť vo svete a u nás
1.4 Kultúrna rozmanitosť a sociálna súdržnosť v spoločnosti
2. Multikultúrna výchova z hľadiska socializácie (Jana Kadlečíkov)
II. Výskum vnímania kultúrnej rozmanitosti žiakmi základných škôl na Slovensku (Elena Gallová Kriglerová, Jana Kadlečíková)
1. Metodológia výskumu
2. Kultúrna diverzita a vnímanie odlišnosti
2.1 Emocionálna zložka postoja
2.2 KOgnitívna zložka postoja
2.3 Konatívna zložka postoja
3. Skúsenosti mladých ľudí s kultúrnou rozmanitosťou
4. Socializácia a kultúrna rozmanitosť
5. Vnímanie tradičných a nových menšín mladými ľuďmi
5.1 Vnímanie Vietnamcov
5.2 Vnímanie moslimov
5.3 Vnímanie Rumunov
5.4 Vnímanie utečencov
5.5 Vnímanie Maďarov
5.6 Vnímanie Rómov
5.7 Vnímanie cidzincov
5.8 Miera pozitívneho/negatívneho vnímania kultúrne odlišných skupín
5.9 Porovnanie vnímania príslušníkov tradičných a nových menšín
5.10 Zhrnutie k vnímaniu tradičných a nových menšín
6. Znalosti o tradičných nových menšinách
7. Multikultúrna výchova
III. Multikultúrna výchova a vzdelávacia prax na Slovensku
1. Možnosti a obmedzenia pri uplatňovaní princípov multikulturalizmu v súčasnom systéme vzdelávania na Slovensku (Vlado Rafael)
2. Možnosti a hranice metodického uchopenia multikultúrnej výchovy v školskom edukačnom procese (Zuzana Alenová)
3. Odporúčania pre prípravu učiteľov (Erich Mistrík)
4. Odporúčania pre školský manažment (Vlado Rafael)
Zhrnutie
Kľúčové slová : 05.1.4.7; 03.3.2.3
Typ: Kniha - monografia (monografia) Signatúra: 5314 voľná

Klasifikácia: 03.3.2
Hlinčíková, Miroslava - Chudžíková, Alena - Gallová Kriglerová, Elena - Sekulová, Martina

Migranti v meste : Prítomní a (ne)viditeľní. / aut. Hlinčíková, Miroslava; aut. Chudžíková, Alena, aut. Gallová Kriglerová, Elena, aut. Sekulová, Martina. - 1. vyd. - Bratislava : CVEK - IVO, 2014. - 121 s.
slo

ISBN 978-80-89345-47-2

Anotácia:  OBSAH
ÚVOD
1. Lokálna integrácia
2. Migrácia na Slovensko
3. Základné strategické dokumenty na úrovni EÚ
SENEC - MESTO, KTORÉ MILUJEM
1. Úvod
2. Senec a cudzinci z pohľadu čísel
3. Senec a kultúrna rozmanitosť
4. Sociálne vzťahy v Senci
5. Špecifické oblasti zapojenia migrantov
6. Závery a odporúčania
PRIEVIDZA: MIGRANTI POD POVRCHOM
1. Úvod
2. Cudzinci v Prievidzi v štatistikách
3. Život v meste
4. Zapájanie migrantov v rôznych oblastiach spoločnosti
5. Integrácia
6. Záver: mesto pre ľudí
XIN CHAO, DIMITROVKA! MIGRANTI V BRATISLAVE - NOVOM MESTE
1Úvod
2. Kultúrna rozmanitosť v Bratislave - Novom Meste v číslach
3. Bratislava - Nové Mesto ako miesto pre život
4. Postoj k migrantom
5. Škola pre všetkých
6. Záver
ZÁVER
SLOVNÍK POJMOV
Poznámka:  sig. 5991 prezenčne, ostatné absenčne
dar CVEKu
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 5991 voľná, 5992 voľná

Klasifikácia: 05.1.4.4

Žiaci zo znevýhodneného prostredia na Slovensku a v zahraničí : Komparatívna analýza slovenskej legislatívy a štatistických údajov s prístupmi v piatich európskych krajinách - Fínsko / Maďarsko / Rakúsko / Slovensko / Švédsko / Spojené kráľovstvo. / eds Gallová Kriglerová, Elena; aut. text. Gažovičová, Tina, aut. text. Kadlečíková, Jana, aut. text. Kontseková, Judit, aut. text. Košťál, Ctibor, aut. text. Kubán, Juraj, aut. text. Kubánová, Martina. - Bratislava : Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, 2010. - 134 s.
slo

Anotácia:  Obsah:
1. Legislatívny rámec pre definovanie žiakov zo znevýhodneného prostredia
Znevýhodnenie žiakov v slovenskom vzdelávacom systéme na základe rôznych charakteristík8
Identifikácia žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia
Vzťah medzi sociálnym znevýhodnením a špeciálnymi vzdelávacími potrebami žiakov
2. Prehľad opatrení zameraných na žiakov zo znevýhodneného prostredia
Nástroje na kompenzáciu znevýhodnenia v systéme bežného školstva
Predškolské vzdelávanie
Nultý a prípravný ročník
Asistenti učiteľa
Aktivity po vyučovaní
Deti zo znevýhodneného prostredia v systéme špeciálneho školstva
Špeciálne školy
Špeciálne triedy na bežných základných školách
Špecializované triedy
Individuálna integrácia v bežných triedach základných škôl
Proces zaraďovania žiakov do systému špeciálneho vzdelávania
Nástroje na podporu vzdelávania po základnej a špeciálnej základnej škole
Motívy pre pokračovanie vzdelávania na stredných školách
Možnosti pokračovania vo vzdelávaní v prípade neúspešného zvládnutia základnej školy
3. Finančné nástroje na podporu žiakov zo znevýhodneného prostredia
Nepriame financovanie
Normatívne financovanie
Nenormatívne financovanie
4. Zber údajov o žiakoch zo sociálne znevýhodneného prostredia
Zdroje údajov o deťoch zo znevýhodneného prostredia
Školy
Zriaďovatelia škôl
Ministerstvo školstva
Ústav informácií a prognóz školstva (UIPŠ)
Zber údajoch o rómskych deťoch v školstve
Identifikácia slabých miest zberu údajov o žiakoch zo znevýhodneného prostredia
5. Fínsko: Inkluzívne vzdelávanie znevýhodnených žiakov
Historické pozadie školského systému Fínska
Súčasná podoba školského systému vo Fínsku
Predškolské vzdelávanie
Povinná školská dochádzka
Sekundárne vzdelávanie
Univerzitné vzdelávanie
Ostatné formy vzdelávania
Postavenie znevýhodnených žiakov vo fínskom vzdelávacom systéme
Integrácia detí v bežných triedach
Vzdelávanie v špeciálnej skupine, triede alebo škole
Sekundárne vzdelávanie žiakov so špeciálnymi potrebami
Inkluzívne vzdelávanie ako súčasť verejnej politiky
Vzdelávanie rómskych detí vo Fínsku
Opatrenia na vzdelávanie detí migrantov
Zmeny vo vzdelávaní detí so špeciálnymi potrebami
Hodnotenie jednotlivých opatrení
Úloha jednotlivých aktérov
Financovanie
Zhrnutie
6. Švédsko: Škola pre všetkých
Švédsky vzdelávací systém
Predškolská výchova
Povinná školská dochádzka: organizácia a financovanie
Stredné školy
Žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Inštitúcie pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Údaje o švédskych školách
Zhrnutie a odporúčania
7. Maďarsko: Vzdelávanie detí zo znevýhodneného prostredia
Legislatívny rámec
Znevýhodnené prostredie
Rovnosť šancí
Legislatívne opatrenia na zabránenie segregácie
Inkluzívne vzdelávanie ako súčasť verejnej politiky
Opatrenia zamerané na zlepšenie situácie detí zo znevýhodneného prostredia
Prevencia segregácie detí vo vzdelávaní v Maďarsku (Program Z poslednej lavice)
Programy zamerané na podporu talentov zo znevýhodneného prostredia
Úloha jednotlivých aktérov v oblasti pomoci deťom zo znevýhodneného prostredia
Národná sieť integrovaného vzdelávania
Educatio
Inštitút výskumu a vývoja vzdelávania (OKI)
Samosprávy
Úrad rovného zaobchádzania a Školský úrad
Ministerstvo školstva a kultúry
Hodnotenie intervencií
Zistenia hodnotenia IPR
8. Rakúsko: Vzdelávanie detí prisťahovalcov
Socio-ekonomická situácia prisťahovalcov v Rakúsku
Školský systém v Rakúsku
Predškolská výchova
Primárne a nižšie sekundárne vzdelanie
Vyššie sekundárne vzdelanie a odborné vzdelanie
Špeciálne školy
Rakúsko a imigrácia
Stručná história
Imigranti v spoločnosti a na rakúskych školách
Legislatívny rámec a definovanie cieľovej skupiny
Prehľad najdôležitejších zákonov
Systém zberu dát
Inkluzívne vzdelávanie ako súčasť verejnej politiky
Odborná diskusia o migrantoch a vzdelaní v Rakúsku
Politické definovanie problému
Vývoj politík vzdelávania prisťahovalcov
Typ: Kniha - monografia Signatúra: 6717 voľná



Naspäť k hlavnej ponuke

Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT