Anotácia: |
Úloha Koncepcia celoživotného vzdelávania v systéme inšpekcie práce vrátane rodovej rovnosti (č. 2316- riešená v r. 2008) priamo nadväzuje na úlohu Vytvorenie programu vzdelávania inšpektorov v súvislosti s rozšírenými kompetenciami inšpekcie práce (č. 2314- riešenú v r. 2007). Obe úlohy spolu predstavujú návrh komplexného programu vzdelávania inšpektorov práce pokrývajúceho vzdelávanie príslušníkov a príslušníčky uvedenej špecializovanej oblasti štátnej správy, a to od ich prípravy v postavení uchádzača, počas a až do skončenia ich aktívnej pracovnej kariéry. Cieľom navrhovanej koncepcie vzdelávania v organizáciách inšpekcie práce je systematická príprava, zvyšovanie odbornej a kvalifikačnej úrovne a morálnych kvalít inšpektorov a zamestnancov orgánov štátnej správy v oblasti inšpekcie práce s prihliadnutím na špecifiká danej oblasti. Koncepcia sa vzťahuje na všetkých zamestnancov mimo robotníckych profesií (vodiči, kuriči, údržbári a pod.). Minuloročná etapa úlohy sa venovala stanoveniu obsahu a rozsahu "dovzdelávania" inšpektorov práce tak v oblasti BOZP, ako aj PPV, ktoré vyplýva z rozšírených kompetencií inšpekcie práce. Zároveň bol navrhnutý nový model odbornej prípravy (teoretickej a praktickej) uchádzačov o vymenovanie za inšpektora práce. Pre obidva druhy vzdelávania boli vypracované vzdelávacie programy. Predkladaná správa úlohy je zameraná na prehlbovanie, zvyšovanie a rozširovanie vzdelania inšpektorov práce a vybraných skupín zamestnancov sústavy inšpekcie práce v rámci ich celoživotného vzdelávania. Obsahuje návrh celoživotného vzdelávania inšpektorov práce v prepojení na ich kariérny postup, pričom jednotlivé druhy vzdelávania sú podporené vzdelávacími programami. Súčasťou je návrh obsahu kompendia - "rukoväte" inšpektora práce, v ktorom by mali byť koncentrované základné poznatky a postupy pri výkone inšpekcie práce. Správa je doplnená problematikou rodovej rovnosti na pracoviskách a pôsobením inšpekcie práce v uvedenej oblasti, pričom i pre túto tematickú oblasť bol vypracovaný vzdelávací program.
|
|