|
Klasifikácia: 05.1.4.4
|
|
Anotácia: |
Bakalárska práca Abstrakt: Hlavným cieľom záverečnej práce je pozorovať a analyzovať, cez rodovú optiku, verbálnu komunikáciu učiteľky v materskej škole. V teoretickej časti sa zameriame na rodovosť, t.j. z čoho vychádza užšie a z čoho širšie ponímanie mužskosti a ženskosti. Rodovosť sa utvára v rodovej socializácii, preto si predstavíme socializáciu chlapcov a dievčat v rodine, v materskej škole, v škole. Prezentovať budeme aj rodovo citlivú pedagogiku, ktorá má veľký význam pre slobodný rozvoj osobnosti dieťaťa. Predstavíme si montessori pedagogiku, ktorá je alternatívnou k tradičnej a podľa nás sa v nej nachádzajú prvky rodovo citlivej pedagogiky. Posledná kapitola bude o komunikácii, konkrétne o sociálnej komunikácii so zameraním na verbálnu komunikáciu medzi učiteľkou a dievčatami a chlapcami v materskej škole. V empirickej časti budeme pozorovať verbálnu komunikáciu učiteľky s dievčatami a chlapcami v materskej škole na základe kvalitatívneho výskumu a tematickej analýzy ju budeme analyzovať z pohľadu rodovej optiky.
|
|
Kľúčové slová : pohlavie, rod, rodovosť pohlavná identita, rodová rola, rodová socializácia, rodové stereotypy, učiteľka, komunikácia, analýza, dievčatá, chlapci, materská škola |
Poznámka: |
prezenčne; bakalárska práca
|
|
Typ: Kniha - monografia |
Signatúra: 6142 voľná |